星期日, 2月 26, 2006

學習隨筆

寫文對我而言最難的部份在於如何在文章首成功點出文章的主旨及意義,使該篇文章的存在得以成立:
it all depends upon whether a thesis is well established.
過不了這關真是什麼都寫不出:
為什麼要寫這篇文?
在問些什麼問題?
企圖澄清或瞭解的是什麼?
背後作了怎樣的假設?
只有清楚自己在問些什麼問題,往後才懂作出應對,我夠膽死現在才發現遲遲不能動筆的問題所在。
為什麼要寫文章?就是自己有野想問,然後研究研究麻,或者assume左d野,唔知係定唔係咪真。
所以方向及重點,只要弄清楚問題便會自動浮現,寫起來更得心應手。
因此只是簡簡單單的幾隻字reason to start the project,我都可以由上年攪到現在二月尾才有頭緒!
先前想來想去都唔夠strong, 係知道自己寫新小說,oulipo,saussure,但彷彿往往淨係停留係literary review階段,係人都識做啦,原來無問自己最根本的問題:點解想研究佢地,點解要研究,最後想prove d咩? 所以硬係link黎link去link唔到幾樣野,無深度無方向。

原來係因為蠢到唔知自己問緊咩!

最近每天洗澡都在諗篇文,過程異常緩慢,也不急,因為知道這階段是最重要的,急也急不來。
好了終於大概知道問咩,又要諗點phrase,
put thoughts into words係難上加難,原先連問的問題都未弄清,到有些少靈感,那些很難言明憑感覺生出的諗法,還要經受我的爛表達能力和爛英文所折磨,時時面臨夭折危機。
一條問題有幾十種問法,咁樣問背後拍向緊咩?其實好直接都問到啦?十條問題係咪可以一條就概括哂?

好蠢呀我覺得自己。

我想快d攪完依part,講得通自己,如果唔係都唔好意思寫落去,
仲有大約一個月零二十日。

好在有茶同peace of mind,

其實,

我係鐘意自己個project既,先前係唔識先發老脾唔很想做姐,依家咁樣,我係覺得遲開竅左,都開心架。話哂係一D完全唔識既野,自己學識。

變態地,讀書真係幾好。

3 則留言:

kristie 說...

我咁?呢幾日都要寫篇電影功課,你呢篇文章俾?insight俾我,多謝.

sheungyee 說...

kristie,

不謝。
我那些只是愚見,如果有人寫文kick住幫到手就好了,因為我都很感激那些inspire我的人。
剛巧我都念電影,不知你寫的題目是什麼呢。

(其實我link去你到睇到d食譜都好high,因為我同朋友都好餵食,希望有時間照著做啦,也謝謝你 =) )

匿名 說...

hay, sam, workhard~!
look forward to your words.

Edwin.