星期三, 4月 30, 2008

北上尋母記

最近媽媽總是通處跑,要見面得認真想法子,交畢功課覓一天空檔北上尋母,隔天再撲回學校見人,一陣奔波雖只換來短暫見面,卻是值得的。
陪母親活動不外乎吃茶逛街做頭髮指甲,今次嘗點新,去做面,這是我畢生人第一次正式的美容。大陸一向喜歡大件夾抵,美容附送推油服務,按摩一直是我最怕的幾件事,枉論推油這些古靈精怪的招式,後來知道要脫光衣服,立刻喜歡了因為那份親密,兩母女幾時有機會肉帛相見過,立即趁機叫媽媽檢查胸部的疑似硬塊,她一直喜歡埋怨我亂戴胸圍不愛惜雙乳,當然不放過機會吟哦一番。
琛圳妙齡美容師大概比我還少?見到我在讀的夢裡花落知多少,非常興奮說她都有讀過兼覺得特別好看,我頓時找到知音欣喜期分,覺著書的奇妙,可使不認識的人打開話匣子,跟她說好惋惜啊三毛的命運卻是這樣坎坷,她卻一點都不明白,原來她指的是郭敬明那本爛野,呀,還稱他特別有才氣,我立即唯唯諾諾,猶自嘀咕,那本欄書我讀完擱著都嫌亞定,敢跟三毛的比!
後來美容師稱讚我背上的圖案好美氣便消了,我是立即叫媽媽聽立心要炫耀的,並夾硬給未來的圖案報定案,嘿。
面部皮膚的狀態究竟會不會因一次的美容而變好,我實在說不上來,但那下午是愜意的,兩母女真的甚麼都不幹,躺在一房間裡閉著雙眼被服侍,我們的話並不多,存心要休息,整個長氣的過程結束了爬起來時,媽媽著我替她擦乾淨身上的油,女人的線條如何好看自是不用多說,更何況那是屬於媽媽的,我實在驚嘆於她的白,並決定要將畫面記住很久。
除了這超sweet的一幕,晚上她睡不下(我們孖鋪)我還將我的九流冥想法教予她,可惜翌日要急急腳走,不然我是要黏住她一天的。
希望她晚晚都睡得好啦。

3 則留言:

you whisper and said it's weird 說...

dear, i like 三毛 so much, too and read all her books. to know her better i even read all the biographies of her written by other ppl.... i know how good she is ar!~!~~!! ahhahahha dun feel lonely!!! ehehehheheheh

Jing Wong 說...

I guess a mother-daughter relationship is always different from a mother-son relationship...
Mother-son relationship is tend to be one-sided one way or another... just a feeling...

sheungyee 說...

W(haha u r W!),

Glad to know that u like 三毛 too!I'M SO REGRET now to have read her books this late. Now I'm catching up and finish reading her whole collection becomes an important project for me these days :p

Love,
The difference is inevitable, other than the gender that's also because every person is different. For instance, my relationship with her differs from the one between my mom n my sister. However there's always one thing in common n it sustains every relationship, that's L-O-V-E ma. I believe you (two) can overcome this one-sidedness one day =)